fredag 28 september 2007

DEBS, Angela Robinson, 2004

1 2 3 4 5

Denna trevliga "high school goes Charlies änglar"-rulle flörtar med min äventyrliga sida, och jag är inte helt ovän med skoluniformer heller...

Det handlar om fyra school-spirit-tjejer som bor tillsammans i ett typiskt "alpha gamma beta"-hus. Det är en promiskuös fransk utbytestudent, en virrig flamsig tjej-tjej, en karriärsklättrande streber och så en "vanlig tjej", Amy, som vi i publiken ska känna igen oss i. Det som gör de här tjejerna annorlunda är att de går i spionskola, där deras kompetens sätts på prov med farliga uppdrag.

Så... när den farligaste skurken av alla, Lucy Diamond, dyker upp får de fyra vännerna i uppdrag att fånga henne. Det dumma (och trevliga) är att Amy blir kär i sin fiende och måste välja sida.

Det är en rar kärlekshistoria, och en rolig intrig. Jag måste dock säga att den saknar lite klös, tur för mig då att det finns en kortfilmsvariant från 2003 av samma regissör som ingår i min tyska dvd "Lesbian fun shorts".

Inga kommentarer: