söndag 23 september 2007

It's In The Water, Kelli Herd, 1997

1 2 3 4 5

Kelli Herd måtte vara min tvennesjäl, It´s in the water är den flatfilm som jag själv alltid velat göra.

Handlingen följer nedan:
När "horder" av bögar och lesbianer kommer ut ur garderoben i den lilla småstaden i Texas grips socitetsdamerna och deras kuvade karlar av vånda och skyller på att det finns en smitta i vattnet. Misstänksamheten riktas mot de mest synliga homosexuella i staden, the Hope house (hemmet för AIDS-sjuka), och i bräschen går huvudpersonen Alexs mamma Lilly som är stadens gammeltacka-bitch.
Alex får ännu mer att tänka på när hennes bästa kompis från high school, Clare, flyttat tillbaka till stan och berättar att hon är lesbisk. Det går då upp ett ljus för Alex och en kväll när maken ska bort så fejkar hon sjukdom och beger sig till den lokala (!) gayvideoaffären iförd keps och panikhyr det mesta och bästa.

(Desert hearts, Lianna,Bar girls, Heavenly Creatures, Personal best, Claire of the moon, the Incredible adventure of two girls in love)

It´s in the water har allt man kan begära för att jag ska spotta ur mig fem pärlor:

. Socitetsdamer som pratar ut i tomma luften på bästa såpopera-manér
. Fantastiskt dramatiska ljudeffekter när de samma knycker på nacken och avfyrar en dräpande replik
. Ett ogenerat effektfullt soundtrack med allt från romantiskt pianoplinkande till spännande Jönssonligan-maraccas
. Ett flatpar direkt från Martha Stewarts bakspecial!

Med andra ord, en riktig must-see varmt rekommenderad av er allas egen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Yes, you are right "It`s in the water" är helt underbar! Älskar den filmen. Kärleken melan Alex och Clare är så vacker också. Dessutom är filmen hur kul som helst!

Bra blogg du har!

Med Vänlig Hälsning

Ambrosia28

Anonym sa...

Oh, tack för tipset! Det var en helt fantaistisk film ju! Den fick mig på bra humör trots att jag var hemma och var sjuk en lördagkväll.