torsdag 20 mars 2008

Häxdansen

I min utomordentliga kartläggning av flator i svenska TV-serier från förra veckan uppmärksammades SVTs nya drama Häxdansen. I beskrivningen av ploten ges en antydan om att en av fotbollsspelarna i hemlighet trånar efter en av sina lagkamrater. Således bänkade jag mig framför TVapparaten och inväntade flatiga vibbar. Jag behövde inte vänta länge.

Li kastar mycket riktigt långa blickar efter Nadja vilket målvakten Ellen uppmärksammar på ett tvetydigt sätt. Nadja har ett en snygg karl, ett vackert hem och en liten dotter men hon är trött...Hon orkar inte svara när det ringer från dagis och hon ser utomordentligt utråkad ut när står i sin lilla butik om dagarna. Ellen verkar mycket ensam och sitter mest hemma framför datorn med headset och spelar plattformsspel. Hon vill gärna hänga med Li som i sin tur vill ha Nadja. Väntas måntro ett triangeldrama?

Det första avsnittet byggde upp spänningar och enligt trailern för nästa program blir det mer åka av... Jag, MaryAnny, återkommer med en grundläggande analys. Hörs efter måndag 20,30!

Inga kommentarer: