tisdag 5 augusti 2008

En sista dag på Pride

I söndags begav jag mig, lite däven, bort till PridePark för att lystra till lite gammal hederlig 30-talschlager. Denna framfördes av den mycket tjusiga Beata Harrysson som höll hov på Kulturscenen i den lite mer lummiga delen av området. Dävenheten vart som bortblåst när Beata tog sats och bjöd på örhänge efter örhänge. Regntunga skyar och mustiga Zarah Leander-bitar framfördes med ett säkert cabaretmanér och som ni ser på bilden (från MySpace-sidan) är Beata nästan lika tjusig som Lill Lindfors. En trevlig stund helt enkelt.









Söndagen fortgick med gubbröra, pilsner och Cunigundas mammor. Det var alltså dags för drugbingo. Eva, AnnMarie och Lisbeth bjöd med sin allra bastantaste sura uppsyn på rara priser som guldmedlemsskap i Qruiser och annat som fick "gammelgäddorna att rassla i viken". Alla tjocka, bleka och manhaftiga spelande fick sig som vanligt några kängor - själv höll jag mig på ett säkert avstånd och njöt i fulla drag.











Se när mammorna går loss på Melodifestivalen 2004 och pratar skit med kändisar>>


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej MaryAnn! Kul att de där gamla bilderna används. Det är jag som är den ilskna fotografen som klagade när Mammorna höll micken fel. Jag är själv galen i Flatfilm och har ett 70-tal i min samling. Om du inte redan sett de, så är de spanska TV-serierna Chica busca Chica samt Los hombres de Paco säsong 4 del 14- 23 ett tips. //Raskis